topul anului 2009


dragi cititori şi colaboratori (mai activi şi mai pasivi), ca orice instituţie care se respectă, şi muzikamagika ţine să comită un top retrospectiv asupra anului 2009. drept urmare sunteţi cu toţii invitaţi să vă exprimaţi preferinţele în materie sonoră, democratic şi constructiv, printr-o listă de cinci (5) intrări care să conţină, la mintea cocoşului, numele artistului şi titulatura albumului. pe lîngă aceasta, am dori să precizaţi şi dezamăgirea anului. presimt că vom avea parte, încă o dată, de suprize plăcute şi de muzică de calitate (nu suntem afiliaţi nici cu horia moculescu şi nici cu festivalurile de la mamaia, calattis sau cerbul de aur).

profit de ocazie şi mai fac un mic anunţ de importanţă pentru ţară: muzikamagika este în permanentă căutare de colaboratori SERIOŞI care să scrie recenzii pertinente şi de calitate. (italicele aparţin exclusiv mogulului M. pe care-l ştiţi cu toţii.) aşadar, ne puteţi anunţa printr-un comentariu scurt după care vă vom contacta prin e-mail.

acestea fiind zise, eu vă urez sărbăuturi, pardon sărbăutori, pardon, sărbători fericite şi ascultare plăcută în 2010. mersibemol pentru atenţia acordată.

[Mă alătur, desigur, din toată inima, frumoaselor urări de sărbători şi an nou. Mogulul]

25 de gânduri despre &8222;topul anului 2009&8221;

  1. Pai, din putinul pe care l-am ascultat eu, cele mai faine cinci albume sunt:

    Porcupine Tree – The Incident
    Magma – E-Re
    The Flaming Lips – Embryonic
    Maudlin Of The Well – Part The Second
    Tortoise – Beacons Of Ancestorship

    (mentiune speciala Gong – 2032)

    Dezamagirea anului: Muse – The Resistance

    (mentiune speciala Russian Circles – Geneva)

    Uf, n-am ascultat Animal Collective (intre altele, fir-ar).

  2. Spre mica mea surprindere, am produs un top eminamente rock. Deşi am ascultat şi foarte mult jazz. Asta e. Deci, here we are:

    Mastodon – Crack the Skye
    Luna Amară – Don’t Let Your Dreams Fall Asleep
    Kreator – Hordes of Chaos
    Isis – Wavering Radiant
    Egberto Gismonti – Saudacoes (un new entry excepţional)

    La dezamăgiri, spre decepţia-mi teribilă, trebuie să trec Porcupine Tree cu The Incident :(… Big, big disappointment.

  3. Richard Bach zice:

    Nu sunt ele chiar exceptionale si magnifice, insa oricum:

    *Magma – Emehntehtt-Re
    *Astra – The Weirding (foarte retro, foarte psych, incisiv si lung, insa cu mici reminiscente de pe Lizard a lui King Crimson, chestie care m-a dat pe spate)
    *Led Bib – Sensible Shoes (squonky avant jazz)
    *Animal Collective – Merryweather Post Pavillion (onorez prin asta primul an in care am prins „microbul” indie; desigur, nu trebuie sa ma corectati pentru cuvantul urat tocmai folosit, I was just saying…)
    *Gazpacho – Tick Tock

    Mentiuni speciale: Anouar Brahem, Kronos Quartet, Dirty Projectors, Tomasz Stanko, The Antlers, Big Big Train.

    Deceptii am avut destul de multe, dintre numele mari Porcupine Tree, Dredg, Muse si, daca va e cunoscut, The Dear Hunter. Cel mai oribil album a fost Music For Sharks al trupei Red Sand.

  4. Ale mele, in ordine (tocmai am pus pe babylon noise varianta prelungita si cu mici notite):
    mauldin of the well – Part the Second
    Fever Ray – Fever Ray
    Archive – Controlling Crowds
    Mastodon – Crack the Skye
    Rome – Flowers From Exile

    dezamagirea anului: Placebo – Battle For the Sun

  5. abraxas projekt – baraka visions
    john abercrombie organ trio – live bremen 25 apr 2009 (nu e album dar e superb)
    fever ray – fever ray (revelaţia anului)
    nguyen le – saiyuki
    john patitucci – remembrance

    dezamăgirea anului: porcupine tree (ruşine dinu patriciu! – pardon, nu e el de vină) la mare bătălie cu alice in chains (pe care îi iertăm) şi slayer (cu care ne-am obişnuit)

    • Over the top: Fever Ray – Fever Ray 🙂

      Baba Zula – Kökler (Roots)
      The Antlers – Hospice
      CocoRosie – La maison de mon rêve
      I Monster – Neveroddoreven
      Peter Cincotti – On the Moon

      Dezamăgirea anului: Róisín Murphy – Overpowered

      (*nu ştiu dacă toate albumele sunt scoase în 2009 dar eu anul ăsta le-am descoperit)

  6. Lars Danielson – Tranatella
    Sack and Blumm – Returns
    The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble – Mutations
    Katatonia – Night Is the New Day
    Nahemah – A New Constellation

  7. m3shuggah zice:

    TOP FIVE 2009:
    1. Nile – Those Whom the Gods Detest (Nuclear Blast)
    2. Urfaust – Der Einsiedler (Van Records)
    3. Sunn O))) – Monoliths & Dimensions (Southern Lord)
    4. Thou – Through Empires of Eternal Void (Vendetta Records)
    5. Baroness – The Blue Record (Relapse)

    Mi-au mai creat o impresie foarte plăcută albume precum:
    Maudlin of the Well – Part the Second (self-released)
    Suffocation – Blood Oath (Nuclear Blast)
    Jesu – Opiate Sun (Caldo Verde)
    A Storm of Light – Forgive Us Our Trespasses (Hydra Head)
    Isis – Wavering Radiant (Hydra Head)
    Gnaw Their Tongues – All the Dread Magnificence of Perversity (Burning World)
    Cannibal Corpse – Evisceration Plague (Metal Blade)
    Paradise Lost – Faith Divides Us, Death Unites Us (Century Media)
    Kylesa – Static Tensions (Prosthetic Records)

    Menţiune specială:
    Godmode – ON (A&A Records)

    Dezamăgirea anului:
    Dream Theater – Black Clouds and Silver Linings (Roadrunner)

  8. razvanristea zice:

    TOP 5 2009

    1.ISIS – Wavering radiant
    2.MASTODON – Crack The Skye
    3.BLUT AUS NORD – Memoria Vetusta II : Dialogue With The Stars
    4.SHRINEBULDER – Shrinebuilder
    5.RAMMSTEIN – Liebe Ist Fur Alle Da

    dezamagirea anului – PORCUPINE TREE – The Incident.

    mentiuni/albume din 2009 care chiar merita ascultate (ordinea e aleatorie, nu e un top propriu-zis):

    1.AHAB – The Divinity Of Oceans
    2.CAUSA SUI – Summer Sessions
    3.HORSE THE BAND – Desperate Living
    4.JODIS – Secret House
    5.MARDUK – Wormwood
    6.UGRESS – Reminiscience
    7.VADER – Necropolis
    8.SAXON SHORE – It Doesn’t Matter
    9.SHINING – VI – Klagopsalmer
    10.AIR – Love 2

    ar mai fi cateva, insa le las pentru alta data.

  9. update. până la această oră se conturează un top general. am luat în calcul doar albumele care apar cel puţin în două topuri diferite şi am considerat ordinea intrărilor (5, 4, 3, 2, 1 puncte)

    la dezamăgirea anului se detaşează net PORCUPINE TREE – The Incident cu 3 voturi

    top general:
    1. Fever Ray – Fever Ray 12 puncte
    2. Mastodon – Crack the Skye 11 puncte
    3. Magma – E-Re 9 puncte
    4. ISIS – Wavering radiant 7 puncte

    concluzie personală: suntem un site eclectic dar destul de „rock oriented”. latura mea feminina jubilază pentru poziţia întâi şi mă surprinde prezenţa albumului magma (nu credeam că există prea mulţi ascultători în românia)

    aştept comentarii şi/sau înjurături (e clar că am manipulat topul să nu iasă mastodon pe locul 1)

  10. brushvox zice:

    Dificil de ales 5, 10 sau 30 de albume… am făcut o listă de 10, dar este neîncăpătoare, ce este un semn bun: se mai face muzică de calitate în ciuda faptului că industria creşte şi tot creşte şi asta – predominant – în defavoarea artei, creaţiei.

    Un An Nou fericit şi multă baftă!

    brush

  11. ionut p zice:

    nu va mai place porcupine tree???

    nu stiu de ce am vaga impresie ca acu` un an doi mureati dupa ei… deh, ca sa citam:”industria creşte şi tot creşte şi asta – predominant – în defavoarea artei, creaţiei”; cu cat mai obscur si mai putini connaisseurs, cu atat mai valoros.

    intr-un cuvant (din principiu nu ascult formatii cu nume formate din mai mult de 1 cuvant – hai, la limita 2 – de la sex pistols cre` ca mi se trage), intr-un cuvant, deci: snobilor;

    PS Ma bucur sincer ca „nici nu sunt multi ascultatori de Magma in Romania”; numai asta ne mai lipsea, astora din romania.

    • nu cred că a spus cineva ca nu îi mai place porcupine tree
      cred că ne-am exprimat dezamăgirea cu privire la ultimul lor album şi atât. de la unii te aştepţi la un anumit standard.
      snobismul e boala grea, iar sex pistols au fost o trupa excelentă. i-am ascultat şi o să-i tot ascult.
      astea fiind spuse eşti invitat să contribui cu recenzii de trupe sau albume aici pe blog. sau măcar cu câte o sugestie din când în când, la rubrica „recomandările lunii”. sunt convins că o să avem cu toţii de câştigat.

  12. Greu doar 5; maine poate as zice altele, desi mna, sa fie:

    1. Candlemass – Death Magic Doom
    2. Nile – Those Whom the Gods Detest
    3. Absu – Absu
    4. Obscura – Cosmogenesis
    5. Augury – Fragmentary Evidence

Lasă un comentariu