Interviu ASTERO


Formaţia Astero este una dintre cele mai interesante şi promiţătoare apariţii pe scena rock autohtonă de anul trecut. Albumul lor de debut, „Voi, noi şi maimuţele,” ne dezvăluie un rock alternativ plin de energie şi o voce feminină remarcabilă, dar şi o trupă cu un potenţial artistic consistent şi un viitor promiţător. Aşadar, am rugat-o pe Laura, solista celor de la Astero, să ne răspundă la câteva scurte întrebări legate de album şi de activitatea formaţiei.

Muzika Magika: Salut, în primul rând îţi mulţumesc că ai acceptat ideea interviului. Anul trecut aţi lansat albumul de debut „Voi, noi şi maimuţele”. Eşti mulţumită de reacţiile de până acum ale presei şi fanilor?

Laura: Bună, mulţumesc şi eu de invitaţie. Da, anul trecut în noiembrie am lansat albumul şi până acum am primit destul de mult feedback pozitiv de la cei care ne-au ascultat fie live, fie albumul. De asemenea, de la lansare primim mai multe propuneri de concerte în diverse cluburi decât aveam înainte. Cel mai frumos mi se pare că, de atunci, din ce în ce mai mulţi oameni mă abordează să ne felicite pentru vreun concert de-al nostru la care au nimerit din greşeală şi care le-a plăcut sau pentru că au dat peste vreuna din paginile noastre de internet şi ne-au ascultat piesele de pe album. Astea sunt cele mai mişto reacţii, din care înţeleg că e ok ceea ce facem şi că lumea ne înţelege muzica.

MM: Aţi lansat albumul pe cont propriu, nu la o casă de discuri. De ce aţi ales varianta asta?

Laura: Uf, multe motive aici… în primul rând albumul a fost oarecum un experiment pentru noi, aşa, să vedem ce se întâmplă şi cum decurge procesul de lansare a unui album; voiam mai multe canale prin care să ne facem auziţi, plus că pentru participări la festivaluri sau pentru a încerca să cântăm într-un club ni se cerea un demo, aşa că am înregistrat un demo mai lung şi am zis să îl dăm la toată lumea nu doar organizatorilor şi patronilor din baruri. Fiind un experiment, nu ne-am permis să investim foarte mult în el şi o casă de discuri ar fi însemnat bani în plus pentru impozite, pentru timbru şi pentru un număr mai mare de exemplare decât ce aveam noi în cap, şi de banii ăştia primeam în schimb doar plasarea albumului în magazine, pe când publicul nostru ţintă nu prea stă să caute albume de alternativ pe rafturile din Cora. Toate astea veneau şi cu condiţionarea preţului albumului, ceea ce l-ar fi făcut mai inaccesibil. Per total, prea multe compromisuri şi niciun avantaj. Aşa ne-am făcut noi regulile, cu scopul de a fi cât mai ascultaţi şi cred că până acum s-a dovedit că am ales calea cea bună.

Foto: Adrian Dobre

MM: V-aţi gândit să faceţi un clip la vreo piesă de pe album?

Laura: Sincer, da, avem vreo două piese în vedere pentru clipuri; prima dintre ele, Dimineaţa, este una din piesele care au primit cele mai multe laude, şi este piesa de la care a plecat şi numele albumului. Oricum în ultima vreme am avut parte de multe brainstorm-uri privind subiectul videoclipului şi tipul de filmare. Am vorbit deja cu cei care se vor ocupa de partea tehnică şi mai aşteptăm doar să se facă mai cald afară şi îi dam bătaie!😀 De-abia aştept, cred că o să fie o experienţă foarte tare.😀

MM: Ascultând albumul, nu am putut să nu-ţi remarc vocea deosebită. Ai luat lecţii de canto?

Laura: Mulţumesc mult! Nu, canto nu am apucat să fac, ar fi cazul totuşi, mai am foarte multe de învăţat, mai ales pe partea de respiraţie, şi tot vreau şi încerc sa îmi dezvolt vocea de piept, să pot urca cât mai sus ca notă; cine ştie, poate învăţ şi eu să fac powerscreaming😀. Norocul meu a fost că datorită lecţiilor de pian mi-am dezvoltat destul de bine urechea muzicală şi mă ajută să îmi controlez cât de cât vocea, chiar dacă nu am foarte mult exerciţiu în sensul ăsta.

MM: Care sunt câteva dintre vocile feminine care te-au influenţat de-a lungul anilor şi de ce?

Laura: Sunt multe exemple, mai multe masculine, cred, dar sunt câteva metal chicks pe care le admir în mod deosebit: Anneke van Giersbergen (ex-The Gathering), voce deosebită şi un control foarte bun asupra ei, Amy Lee (Evanescence) are un timbru foarte mişto, o ureche impecabilă şi gândeşte armoniile din piesele sale într-un mod incredibil. Anouk – foarte multa forţă şi pasiune în voce şi un timbru destul de grav pentru o fată, atipic şi interesant în acelaşi timp. Solistele de la Guano Apes (Sandra Nasić) şi de la Stolen Babies (Dominique Lenore Persi) îmi mai plac foarte mult, cam pentru aceleaşi motive: atitudine şi jocul dintre melodie ai zbierat, mi se pare o combinaţie foarte mişto şi cât de cât neaşteptată în general la fetele soliste; şi tot ni sensul acesta o admir enorm pe solista de la Arch Enemy (Angela Gossow), are un fel de a ţipa foarte puternic şi mişto şi reuşeşte sa îi înveţe pe multi dintre băieţii duri ai heavy metalului meserie😛. De pe plaiurile mioritice, sunt două voci care în opinia mea sunt cele mai deosebite din ce am ascultat pana acum: Petra Acker şi Raluca Leahu (Magnolia), ambele compun frumos şi au voci memorabile.

Sunt multe, foarte multe tipe cu voci geniale, nu toate şi le folosesc aşa cum ar trebui, nu toate cântă ceva ce să ascult eu, dar sunt multe fete incredibile în industria asta, care ar merita menţionate.

MM: Mai eşti implicată şi în alte proiecte muzicale în afară de Astero? Şi dacă da, care sunt acestea?

Laura: În momentul de faţă nu sunt, am stabilit împreună cu băieţii din trupă că Astero cere exclusivitate, aşa că nici unul dintre noi nu este implicat în alte proiecte muzicale.

Foto: Dana Andrei

MM: La ce trebuie să se aştepte cei care doresc să meargă la un concert Astero?

Laura: Distracţie şi vremuri bune😛 Păi, în primul rând muzică bună, energie, ceva stand up comedy şi un ritm mişto pe care să dai din plete. Încercăm să învăţam de la un concert la altul cum să facem un spectacol cât mai bun şi mai antrenant şi să ne distrăm din ce în ce mai mult cântând ceea ce ne place. Noi ne aşteptăm de la public la energie, ceva sing along pe piesele mai cunoscute şi băieţii tot spera la groupies, minione şi blonde😀

MM: Aveţi deja idei sau piese pentru viitorul material discografic?

Laura: Avem şi facem în continuare piese noi, setlist-ul nostru actual este pe jumătate făcut din piese care nu se regăsesc pe album. Cu experienţa vine şi cunoaşterea şi piesele mai noi suna din ce în ce mai bine şi sunt din ce în ce mai lucrate, dar vrem sa avem o lista suficient de mare de piese ca sa alegem doar ce este mai bun pentru viitorul album. Cu primul ne-am grăbit puţin, asta e, entuziasmul, şi am regretat că nu am putut include şi piese compuse după înregistrarea albumului.

MM: Cei care doresc să achiziţioneze albumul, cum o pot face?

Laura: Albumul se poate găsi sub formă de CD la noi, avem datele de contact pe www.myspace.com/trupaastero si pe pagina de Facebook, cine doreşte ne trimite mesaj şi îi trimitem albumul, ori ne întâlnim personal sa i-l înmânam, se va mai putea găsi şi la intrare la unele concerte; sub formă digitală se poate achiziţiona de pe situl bestmusic.ro la categoria “shop” – http://www.triplu.ro/download-mp3/Astero–Voi-noi-si-maimutele/32138

MM: Mulţumim pentru interviu şi mult succes în continuare.

Laura: A fost plăcerea mea, mulţumim mult şi de asemenea succes şi vouă!

Foto: Adrian Dobre

Un gând despre &8222;Interviu ASTERO&8221;

Lasă un răspuns

